Hanna Dahlberg

Kycklingen är kvar i ägget

Graviditet 3 Permalink0
14 dagar kvar till bf och jag kunde nog inte ha varit mer less(kommer från en som aldrig gått över tiden, haha). 
Senaste två veckorna har jag bara gått runt på nålar här hemma, magkänslan har sagt att det inte är så långt kvar, men hittills har den tyvärr haft fel :P 
Min plan var ju att föda barn och hinna hem till påsk, men den planen verkar ha gått i stöpet om inte vattnet går om typ 10 minuter ;)
 
 
I övrigt mår jag väl helt okej, illamåendet är lagomt dåligt och tröttheten är nog ungefär så som den ska vara. Igår och idag har jag däremot vaknat upp med världens migrän och det hade jag väl helst sluppit. 
Det som känns värst nu är att ju närmre bf jag kommer, desto mer nervös blir jag över hela grejen. Kommer vattnet att gå, kommer jag att helt plötsligt få kraftiga värkar, kommer jag att märka något alls, kommer vi att hinna fram?! 
Önskar att man kunde få ha någon slags aning i förväg så att man möjligtvis kände sig lite lugnare :P
 
Eftersom att påskhelgen som sagt närmar sig och ingen bebis verkar vilja titta ut så är det väl dags att börja packa ihop alla ytterkläder, skriva handlingslista och packa ihop vårt lilla lass och bege oss till Båtsjaur.
Det finns ju faktiskt otrevligare ställen att spendera sin rastlöshet på =)
 
Till top