Hanna Dahlberg

Här blir det inget barn fött!

Graviditet 2 Permalink0
Nä hörrni, jag får se mig besegrad av bebisen som inte ville komma ut på "mitt" datum igår!
Natten mot måndagen bar det iväg till förlossningen klockan 01.40. 3,5 timmes bilresa med 15 minuter mellan värkarna, och direkt vi kom fram så avtog allt!
Efter att ha varit kvar på sjukhuset i 2 dagar med små försök att sätta igång det hela(inte genom värkdropp) så gav vi upp och åkte hem när vi insåg att inget händer. 
Så nu är vi hemma igen, lagomt bitter och less bara av tanken att man mest troligt ska behöva sätta sig i en bil med värkar i ytterligare 3,5 timme. Tänk vad smidigt om man bara hade kunnat trolla fram barnet när vi väl var där..
 
Även om det fortfarande är 8 dagar kvar till BF så känns magen så förbaskat tung(bebisen ligger väldigt långt ner och trycker på) och jag har i princip konstant små känningar av att det värker och gör ont både i mage och rygg. Önskar bara så mycket att det kunde hända något mer

Gode gud, låt mig inte gå två veckor över tiden, PALLAR INTE DET HÄR BOWLINGKLOTET MELLAN BENEN, haha!
 
 
 
 
Till top