Hanna Dahlberg

19/4

Inredning & Hem, Vardag Permalink0
Ja då var vi här igen! Isac är hostig, snorig och febrig och jag mår själv inte helt hundra.
Fast på ett sätt är det väl en fördel att man får vara hemma och vabba när man väl själv känner sig risig, så att man får vila upp sig lite helt enkelt :) Jobbhelg väntar, så det är bäst för kroppen att den mår bättre imorgon ;)
 
Igår och i natt kom snön efter en hel vecka med fint väder och många plusgrader. Väldigt onödigt gjort av vädergudarna då jag har sagt åt dem tusen gånger att jag hatar snö!
Tack och lov är det plusgrader idag också, så banne mig om det inte smälter bort haha :)
 
Annars är väl läget helt under kontroll.
Köksrenoveringen går just nu på halvfart däremot. Efter att ha försökt boka in ett hembesök med den köksleverantören vi önskade i typ 3 månader nu, har vi äntligen fått en tid bokad; lördag den 11:e maj.
Nackdelen?
"De kök vi planerar nu levereras då inte förrän tidigast Augusti." Skojar dom med mig? Jag fick alltså veta att det tar ca 6 veckor efter hembesöket att få köket levererat. Jag har här försökt att få en tid så fort som möjligt så att vi ska bli färdig innan sommaren. Också dröjer det ut på tiden så mycket att dom inte levererar köken förrän i höst. 
Så, ja, vi försöker hitta något annat kök vi vill ha, och någon annan som kan hjälpa oss med det. För nej, vi har inte tänkt vänta med att börja renovera JUST då vi har semester. Punkt.slut.
 
Kissarna som växer och mår bra! Inte lika lätt att fånga dom på en skarp bild längre ;)
 
Och vårt nya, fina köksbord och stolar! Om ni undrar varför det ser "knövligt" ut så beror det på att vi har spännt fast en bit vaxduk där Isac sitter och äter :)
Fint va?!
Till top