Hanna Dahlberg

Äggdagboken - Dag 1

Permalink3
Ska från och med idag och en vecka framöver bära med mig mitt ägg Lisa, vart jag än går!
Kommer dagligen att rapportera på bloggen om vad som händer, i denna äggdagbok :)

Idag var första dagen med mitt ägg Lisa. Kan inte direkt påstå att vi fick någon speciell kontakt. Eftersom att jag jobbade hela dagen idag så var det svårt för mig att bära med mig Lisa överallt, det var alldeles för riskabelt. Dessutom var inte chefen så glad på mig eftersom att jag i början av dagen sprang omkring och bar på ett ägg hela tiden. Så jag insåg att ett jobb är trots allt ett jobb, och jag kunde inte offra all min tid på ägget, det skulle göra så att allting jag gjorde på jobbet tog dubbelt så lång tid. Därför har ägget mest fått suttit i kassan och tittat på, och förhoppningsvis lärt sig lite om livsmedelsbranschen!

Däremot har jag faktiskt utvecklat en liten känsla för ägget, eftersom att jag hela tiden hade dåligt samvete för att jag inte hade tid med henne på jobbet(det har varit en otroligt stressig jobb dag).

När jobbet var slut kom Joakim och hämtade mig och Lisa med sparken. Vi tog en tur på skyltsöndagen, gissade på lite tävlingar och så vidare. Jag var hela tiden rädd om henne och såg till så att hon inte skulle frysa eller ramla ner på marken.

Just nu sitter hon bredvid mig i sängen och hon ska alldeles strax få krypa ned i sängen i kylskåpet.

Jag hoppas att morgondagen blir mycket bättre än idag, och att vi bygger upp en närmre relation än vad vi har gjort idag.

 

Lisa chillar bredvid mig i kassan!

Lisa är ivägen och hamnar istället inne på bordet i fikarummet.

#1 - - Amanda:

Så söt hon är!

#2 - - Hanna:

Hahahah ja visst :D

#3 - - mikaela:

haha du är så bra.



men du, om du kokar henne kanske hon håller bättre? fast då blir hon nog äcklig och så kanske hon börjar grina.

Till top