Hanna Dahlberg

Simma simma

Vardag Permalink0
Hej på er!
Har bråkat klart med telefonen som inte ville ladda över mina bilder till datorn. Tillslut fick den ge med sig och börja fungera!



Hur som helst, idag hade vi föräldraträff där vi pratade om sjukdomar och antibiotika. Mycket man redan visste om eller har hört, men det är ju alltid bra att bli upplyst om sånt så att man vet hur man ska ta hand om Isac då han blir sjuk!

På babysimmet klockan 4 var det bara jag och Sofie som kunde delta eftersom att många bebbar är krassliga just nu. Därför fick lillebror Alex följa med och bada :) Isac fick dyka under vattnet för första gången idag, flera gånger till och med! Det såg kanske inte ut att vara jättekul, men inte allt för läskigt heller haha! Direkt han kom upp ur vattnet försökte jag busa till det så att han skulle skratta, vill ju inte koppla ihop bad och vatten med något läskigt/tråkigt. Det är bara bra om han vänjer sig vid vatten så att han inte får allt för mycket panik om han skulle råka hamna under ytan. Tror att vi föräldrar bidrar ganska mycket hur småbarn "lär sig" att reagera på olika saker, därför försöker jag alltid låta positiv och glad om jag märket att Isac blir. t.ex rädd för något! Aja, svårt att förklara men jag antar att ni fattar. Istället för att trösta och "Oj-oja" om han får en kallsup och ser ledsen ut då han badar så tjoar jag på som vanligt så att han inte ska tro att något farligt just hände. För ingen har väl dött av en kallsup :)
Ungefär som att mamma alltid varit rädd för småkryp och visat rädsla då hon sett en spindel, vilket har gjort mig rädd för kryp eftersom att jag alltid uppfattat att det inneburit fara när hon börjat skrika och viffta med armarna, haha!

Ojoj så mycket man kommer att behöva tänka på då man ska uppfostra vår lilla avkomma...
Till top