Hanna Dahlberg

31 dryga veckor har passerat

Graviditet 3 Permalink0
Uppenbarligen har jag inte någon större inspiration till att blogga nu för tiden.
Får slå mig själv på fingrarna lite och se till att fylla den här bloggen med en rad eller två angående den här graviditeten, jag vet ju att jag ibland brukar gå in och läsa lite om hur det var när jag väntade både Isac och Leia, så det vore kanske trevligt att kunna gå tillbaks och läsa om den här graviditeten också :)
 
Imorgon går jag in i v32, i min värld borde det vara ca v332 med tanke på hur länge jag har känt mig gravid!
Kroppen verkar uppenbart sliten efter två tidigare graviditeter och jag har större delen av tiden känt mig som en elefant utan varken styrka eller energi. 
Illamåendet som försvann runt v14 kom tillbaks rätt så snabbt, men för ungefär 3 veckor sedan började jag äta nån ny medicin mot den här förbannelsen och jag känner mig nästan som en ny människa!
För tillfället jobbar jag halvtid och på tisdag jobbar jag min sista dag innan jag går över på graviditetspenning på heltid och det känns som världens största lättnad då jag har förvärkar direkt jag anstränger mig det minsta lilla. Mina dagar går i princip ut på att jobba en stund och sen ligga och vila/sova tills det är dags för middag. Långtråkigt men behövligt, annars tror jag att kroppen går av eller att bebisen ramlar ut snart :P 
 
Vad gäller namn så får ni mer än gärna hjälpa till här då det står helt still! Tror att jag har bläddrat i alla namnlistor som finns på nätet och inte blev vi speciellt mycker klokare. Det var ju nog svårt att komma på namn till 2 barn, hur ska vi kunna hitta ett 3:e som båda tycker om haha?! Så bring it, om ni sitter på något bra =) Min magkänsla(och typ alla andras magkänsla) gissar på att det är en liten tjej där inne, så av den anledningen verkar det ännu svårare att komma på pojknamn :P 

Om man ska gå på skrönor så sägs det att om man väntar en dotter så stjäl hon mammans skönhet när hon ligger i magen, och jag tror fan att jag aldrig har känt mig såhär ful, förutom när Leia låg i magen haha!
Det är också en sjuukt pillrig krabat där inne i magen, sparkar och bökar ungefär 24/7, det går knappt att sitta upp eller sova ordentligt. Leia var bökig i magen, men den här är snäppet värre..
Sen sägs det ju även att flickor har högre hjärtljud, och med tanke på hur mycket aktivitet jag har i magen så har hjärtljuden alltid varit väldigt höga när jag varit på MVC, så det blir spännande att se om det stämmer eller om det är en liten pojke som gömmer sig där inne :) 
 
 
Slänger in två rykande färska morgonbilder och tänkte för skojs skull jämföra med magen i samma vecka mina tidigare graviditeter =)
 
 
 
Till top