Hanna Dahlberg

Vecka 24

Graviditet 2 Permalink0
Veckorna flyger fram och magen växer, i snabb takt!
Den har ju varit så liten hela tiden, men nu har den gjort ett språng och är för första gången större än när jag väntade Isac.
Jag har hunnit vara på rutinkoll hos barnmorskan för några veckor sedan(kommer inte ihåg om jag redan har skrivit det?) och lyssnat på hjärtljud. Lilla sprattel där inne ligger i princip ALDRIG stilla så det tog en evighet att få in ett ordentligt ljud ;) Och sparkarna blir bara kraftigare för varje dag, snart går det nog hål i magen haha!
 
I övrigt mår jag väl bra, lite trött och illamående ibland bara.
När det gäller den där dumma svanskotan och dess medförande problem så blir det bara värre och värre, så från och med i måndags är jag sjukskriven på halvtid, 4 timmars jobb per dag. Självklart tråkigt då jag älskar att jobba, men oerhört skönt för kroppen att få vila upp sig inför vad som komma skall. Den här gången har jag ju två barn som ska orkas med ;)
 
Barnet: Vikten har ökat markant på senare tid och barnet väger nu runt 600 gram och är cirka 30 centimeter långt. Barnet ska de resterande veckorna femdubbla sin vikt. Nu utvecklas svettkörtlar, men huden är fortfarande så pass tunn med bara lite fett så det ljumna vattnet är perfekt. Naglar på både fingrar och tår börjar växa ut.
Isacmagen i samma vecka!
Till top