Hanna Dahlberg

Loppisrensning

Vardag Permalink0
Haha vilken jobbdag det blev igår!
Började jobbet klockan halv 9, och just när klockan passerat 9 och vi öppnat butiken så gick strömmen. I 6 timmar satt vi där, jag och 2 sommarjobbare, i en nedsläckt, tom butik. Kan lova att det under vissa stunder var rätt så jäkla läskigt haha!
Vad gör man då i en mörk, tom butik i 6 timmar kanske ni undrar? Jo man städar, gör fint i fyllorna, fyller på sånt man kan SE (haha) och rensar frukt. Det blev en hel del kortspel också när vi gjort klart allt man kunde göra! En ganska så ovanlig men spännande dag ;) Kring klockan 15 kom strömmen tillbak och jag slutade jobbet klockan 18, så det blev 3 "normala" jobbtimmar igår!
 
Har så gott som rensat klart allt som ska med på loppis på torsdag. Jag och 9 andra tjejer har hyrt medborgarhuset, så där är det loppis mellan 13-19 på torsdag som sagt :) Sitter och funderar lite över priser.. Shit vad svårt det är?!
Har man för höga priser så vill folk inte köpa, och är det för billigt så sänder det ju en signal att sakerna/kläderna är värdelösa om det bara kostar 5 spänn?! Åtminstone kläder. Fast det kanske bara är jag som tänker så? För knappt använda kläder som är i jättefint skick(både Isacs och mina egna) känns ju lite trist att skyffla iväg för ex. en femma styck? Nåja, får klura lite till på det där :)
 
Några erfarna loppissäljare/köpare som har några tips och råd?
 
Till top