Hanna Dahlberg

Äggdagboken - Dag 2

Permalink1
Idag har jag och Lisa varit i skolan. Hon har idag fått en ny kompis, Joanna´s ägg Hugo. De har bland annat lekt och ätit lunch tillsammans.

Det hände även en liten incident på skolan idag när jag råkade kladda lite sopp-spad på Lisa. Efter det började mina kompisar att mobba mitt ägg och kalla henne Flott-Lisa. Hoppas att hon inte har några öron och kan höra deras hemska, sårande ord.
Hon har följt med mig vart jag än gått, men trots det så kan jag ärligt talat inte känna att vi har utvecklat någon närmre relation. Visst är jag rädd om henne, och ser hela tiden till så att hon inte ramlar och dör, men för det mesta så känns hon bara jobbig och i vägen. För det mesta är hon ganska besvärlig, då jag måste se efter henne, bära med henne och inte glömma bort henne.

Antingen så är jag en känslokall människa som helt enkelt inte släpper in ägg allt för nära på mitt liv, eller så tar det bara ett tag att få en närmre relation till henne.

Den enda som hon verkar utveckla en relation till är min 3årige lillebror Alexander. Dem pratar jämt med varandra, och Lisa verkar vara mycket med social med honom än med mig. Jag får kanske försöka att anstränga mig lite mer imorgon så att Lisa vill vara mer kompis med mig än med honom.

Så jag får nog även idag avsluta dagens inlägg på samma sätt som igår;
Jag hoppas att morgondagen blir mycket bättre än idag, och att vi bygger upp en närmre relation än vad vi har gjort hittills.

Ted´s fula ägg Sixten!  Haha

#1 - - adam:

hahaha jag dör av skratt xd

Till top